fredag 30 oktober 2009

Oktoberhöst

skogen har blivit allt färgrikare..

Första andetaget som blir till rök när man andas tyder på att nu är det allt kallt ute! ..och jag slåss våldsamt mot nedstämdheten när klockan slår 5 och allt är mörkt. Drömmen om en vit vinter växer till liv i sinnet men vet att här i Göteborg är det långt mellan snöflingorna. Ändå kan jag inte sluta tänka på de första lussekatterna, små tomtar, julaftonsmorgon och knäck. Men får ångest när jag tänker på julklappar (vissa har redan påbörjat inhandlingen..har du?) och tankar på julmaten ger mig spykänslor.

Jag vet att jag inte borde längta, tänk att jag aldrig lär mig. Men längtar jag inte känns det som att jag inte kommer uppleva något glädjefullt denna hösten utan kommer bara stå där med besvikelsen i hand på juldagen.. Så väck mig inte ur min drömska slummer, det är allt jag har för att hålla mig lyckligt flytandes vid ljuset.

ett hoppfullt löv bland de andra..

inte hör man att svamparna klagar på höstregnet..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!