lördag 3 oktober 2009

Höstdeprimerad?

Har du hunnit bli höstdeppig ännu?
Låt det inte få det bästa av dig!
Ta vara på dagarna, lev livet, ta tillf'ället iakt, uträtta något stort..och allt det där ;D

Jag vet inte hur ni är men jag blir väldigt lätt deperimerad på hösten så detta året ska jag väl försöka att inte bli det ;P få se om man lyckas. Men när mörkret faller på och naturen dör så är det inte lätt att hålla humöret uppe. Förhoppningsvis kan lille bebisen Ares förgylla de grå och regniga dagarna framöver, med sina busiga upptåg och underbara pussar på morgonen, de livliga lekarna och glimten i ögat när nya upptäckter görs. Vi funderar faktiskt även på att skaffa en liten till ;D så det skulle verkligen höja väntan och pirret i magen. Skina lite ljus över de svarta kvällarna och blåsiga timmarna.

I alla fall, den nalkande hösten är här och kommer bara att fortsätta sitt välde. Mitt mål är att fortsätta vara nyfiken på livet och förundras över nya ting här i världen. Tidigare har det varit så att jag ändå haft mest energi på hösten, visst har man sörjt den sommaren som var och tittat fruktande på vart året fortsätter sin resa, men ändå har jag kunnat fokusera på saker ordentligt och tyckt det varit roligt att hänge mig åt projekt och måsten har flytit på lätt och naturligt. Mitt mål med hösten 2009 är att hitta projekt att engagera mig i så att jag har tankarna på annat håll när depptrollet kommer krypandes och ska göra sig hemmastadd i mitt huvud för att förgifta mina tankar.

Självklart ska jag hålla hårt i de jag älskar (tyvärr kan jag inte vara nära alla kära hela tiden men de finns alltid med i hjärtat) och riktigt mysa ihop det under den värsta tiden. För det är ju så att även vi är flockdjur och trivs bäst ihop med andra själar, jag tror inte att människan är ämnad för att vara ensam. Men jag ska även lära mig att stå fast som ett träd, vid mig själv och mina principer så att ingen kan komma och peta omkull mig. Följa min egen väg och inte låta någon annan säga att den leder åt fel håll. Kanske börja ta tag i det här med karriär en gång för alla, gnugga mina grå och inte gå runt det längre som "katten på het gröt". What is there to become of me?

Ja, det är dags. Livet har anlänt och jag befinner mig mitt i det. Jag ser på framtiden med förväntningar och med glimten i ögat..






































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!