söndag 11 oktober 2009

Den tiden som man helst vill hoppa över

Mensvärk!
Denna underbara återkommande smärta som man älskar att hata och som förföljer och plågar så många kvinnor, tjejer och flickor i vårt avlånga land och världen över.

Jag fattar inte riktigt vad det ska vara bra för egentligen, well I've studied all about it in Biology and I know how it works and what it does and I understand the purpose but never got the hang of why it has to be so goddamn painful! Det enda som det ger oss är besvär. Somliga har det lättare än andra och hävdar att det inte är så farligt medans andra blir sängliggandes med smärtor som tros ta dem till döden. För mig är det i alla fall det som är det största problemet. Det andra flyter liksom bara på hahaha ;D Kan inte heller förstå dem som påstår att deras p-piller tar bort detta hemska monster som sätter sig i magen och bankar tills han blir blå, mina funkar då inte alls åt det hållet.

Trots att vi klagar över mensen varje månad så är det ju ändå så att det är ett sätt för kroppen att säga; hej, jag mår bra och funkar som jag ska. Det är en stor lättnad egentligen att hitta den röda rosen i trosorna just av den anledningen att man kan vara säker på att man inte blivit gravid denna månaden heller. Förvisso kan det vara en sorg för dem som verkligen försöker att skaffa barn men för oss andra, som inte är redo än och inte planerat familjeliv på långa vägar, är det väl ändå ett glädjebesked? Visst finns det de tjejer som inte får sin mens pga olika anledningar, det gör dem inte till mindre kvinna för det, jag skulle snarare vara glad för det! Dessutom är faktat att kvinnors blod blir mer "nytt" pga av att vi förlorar lite åt gången varje år..kanske därför vissa av oss lever längre också. Inte bara negativt detta..

Men när det ändå kommer ner till kritan så är den så kallade lingonveckan en säkerhet för mig och jag tycker att jag lärt mig att hantera det rätt bra trots allt..man ska ju leva med denna skiten tills man är typ 50 eller nått. Boten heter Ipren och Vetekudde! ..lite choklad kan man också lägga till det har aldrig skadat. Sen att resten av omgivningen spyr på oss och vårt humör under denna tiden tycker jag inte att man kan lägga på oss. Har man så pass ont som vi har så har man även rätten till att uttrycka den. Förväntningarna på förstående ökar under dessa dagar och borde bli bemötta utan problem.

If I was your vampire..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!