fredag 5 februari 2010

Winter again and superwoman josie strikes once more!

En vecka har gått..en vecka full med långsamt fallande, hårt blåsande och samling av snöflingor över Göteborg..och under tiden har josie varit mycketmycket duktig! Jag har hållt mig till mina tre mål mat och ett mellanmål om dagen, inget godis, ingen läsk, inga sötsaker what so ever. Druckit måttligt mycket vatten varje dag, nästan enbart vatten faktiskt. Men det jag inte riktigtär nöjd med och som kunde varit bättre är promenaderna, de kunde ha varit lite fler och lite längre men jag har ändå tagit mig ut och gjort mig besväret att röra på mig istället för att sitta still.

Det jag har märkt av all denna duktighet är att jag har blivit mycket piggare och min mage känns inte lika uppsvälld som den gjort ett bra tag förut. Så det visade sig att det var både kloka och bra hälsobeslut jag gjorde. Vad vet som kan hända om jag fortsätter med detta sunda leverne?! Det kan nog bli några mycket angenäma förändringar. ;D

Ikväll gottar jag till mig med en munk och en donut för att jag har varit så duktig och för att det är fredag men sen får det vara bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!