tisdag 23 februari 2010

Uppgradering av kunskap

Var på Baristakurs med chefen idag! ;D det var kul! Alltså inte att jag var där med chefen utan kursen, trots att min chef är väldigt trevlig och pratsam av sig så det var en mysig "bonding" under tiden som vi lärde oss konsten att göra och bakgrunden om espresso. Mycket trevliga människor, mängder av skratt och massor av prova på. Jag är helt nöjd. Nu kan jag ärligt göra en god kopp kaffe - drack den till och med utan socker! Äntligen en till merit att lägga till CVt! Nu kanske man kan börja söka till lite caféer och faktiskt få prova på att jobba på ett - efter lite träning i espressobaren på hotellet..

Solen skiner som bara en sol kan göra idag och bara öser ner energi och livsglädje i mig! ;D Ska nog ta en tur ut med busarna efter att jag petat i mig den sena lunchen. Kanske blir det träning ikväll igen..jag är rätt sugen på Flow-klassen, men benen protesterar lite idag efter att jag körde dem igenom både ett BodyPump-pass vid lunch samt ett Core-pass på kvällen igår. Jag vill, fast jag känner för att krypa upp i soffan och pyssla, men det drar i mig att få träna, fast det är bra att låta kroppen vila en dag också, men å andra sidan har jag hört att den bästa boten mot träningsvärk är att träna ännu mer, fast jag vill ju inte bygga på så att jag inte ens kan gå..

*prat i omklädningsrummet efter passet..
- "Jag brukade träna si och så många gånger i om dagen i två veckor och kilona bara rasade av mig, visserligen blev jag dålig efter det och sen dess har jag lagt på mig igen..min son brukar säga att 'hon går hela tiden på gym men det händer ju ingenting' men det är för att jag äter hela tiden, allt! Jag brukar göra mat på kvällen för att ha med mig dan efter och det slutar med att jag äter upp den också..hahaha"
- "Det måste vara något fel på den här vågen!"
- "Ja, men man lever ju bara en gång så jag tycker att man får äta vad man vill!"
Ja, det är sant. Man lever bara en gång och därför ska man väl ta hand om kroppen så mycket man kan så att man kan leva länge!? Eller? Visst är det okej att unna sig saker ibland och man ska definitivt ta ut svängarna emellanåt och leva lite men herregud att misshandla sin kropp så som många gör (speciellt kvinnor som kommer upp i 40års åldern) är ju ett brott mot sig själv! Då lever man ju inte optimalt och utökar sina chanser för att hålla sig frisk och igång.. Be the best you you can be, live the life you always wanted!

Det blir en promenad i solen i alla fall så får vi se sen! Är ju så jävla snygg när jag tränar! Speglarna i salarna är inte alls så hemska som jag kommer ihåg att de var..och nu när jag har köpt nya träningskläder på Stadium för ett presentkort jag hittade på ett rum på hotellet och som det var 500kr kvar på! så kommer jag bli ännu snyggare plus att träningen gör mig vackrare och fräsch. Ibland tjänar man på att slita, det kommer små guldkorn ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!