söndag 21 februari 2010

törstande nymodeskapande individ går och tränar igen!

Var en sväng på modemässan Fresh Fish 2010 som hölls här i Göteborg, nere i Eriksbergshallen. 100kr inträde och jag trodde att det skulle vara mycket mer att titta på och kanske lite aktiviteter..men det var 33st tappra unga designers som hade ställt ut sina alsters och hade med sina kollektioner, ritningar och riktigt professionella foton av kläderna ;D Man gick runt och minglade lite, kollade på allt roligt nyskapande - naturligtvis var det många som har så knasiga kläder så man inte ens vill sätta på sig dem, de lutar mer åt konst eller så är de så fula att man ryggar tillbaka. Men mina favoriter blev;

- Alexandra Werner; en mycket fin och flickig stil med mycket spets och sköna plagg med fokus på det lätta materialet samt att hon gjorde helt underbara diadem så det ser ut som att man har en hel blombukett i håret lite sådär romantiskt dekorativt.
- Emelie Grahn Sjölund; hade en hård men feminin stil med korsetter, läder och en stickad sommarklänning! ;D Helt underbart
- Aviad Arik Herman; jag säger bara WOW! en lite elegant goth stil med rötterna i saloon-tiden och fokus på att framhäva byst och midja med sina klänningar, kombinerat snyggt med svart rött och vitt med spetsblommiga tyger.
- Helena Svensson; hade gjort alla sina kläder så noggrant med fina rena linjer och inga konstiga sömmar eller något som såg ofärdigt ut, det var perfektion från idé till slutlig produkt, mysiga kläder som man ville sätta på sig direkt. Bland annat hade hon gjort en kjol som jag gått och letat efter som om hon sytt den direkt ur mitt huvud!
- TOTA; hade en fin axel/anorack/kort klänning i lager på lager variant i fina ljusa färger, väldigt flickig.
- MLÍ by SVENSSON; hade en fin sak i sin annars rätt outrageous kollektion nämligen en väldigt enkel väska gjord av filt och med lite dekorativa sömmar på.
- Mascha van Welij; hade stickat en underbar tröja som liksom kunde svepas runt kroppen..

Håll utskik efter dem..de kommer att bli vassa inom modebranschen!

Under tiden när jag gick där och efter modemässan blev jag helt i extas! Jag vill också! Jag ska också! Måste få uttryck för det jag kan skapa från min fantasi! ;D

diadem av Alexandra Werner

Efter detta åkte jag faktiskt och tränade! Fick ju en träningsmånad på SATS av älsklingen Adam i födelsedagspresent så det var bara att börja använda den direkt innan dagarna går ut.

BodyBalance stod på schemat så det fick det bli sent en söndagskväll, hann precis fram i tid eftersom snökaoset ställer till besvär i kollektivtrafiken men det visade sig att instruktören också var försenad så det var lugnt ändå, hade ju fått min uppvärmning genom att skynda till plats. Hm, lite dåliga instruktioner av tjejen som höll i passet med tanke på att det var många som var nya. Jag vill hellre ha överdrivet tydliga instruktioner om hur man ska göra och lite "heads up" innan byte osv så man helt kan fokusera på att göra rätta rörelser istället för att stirra blint på instruktören och vara snäppet efter hela tiden. men men..jag är ju klippt och skuren för detta tänkte jag när vi hade börjat och man hade kommit in lite i det, men oj nej sen blev det genast krångligare när man skulle knöla ihop kroppen åt konstiga vinklar hit och dit, då kände jag hur stel jag är.. Efter avslappningen som var riktigt rogivande kom plötsligt en liten våg av en känsla: får man äta choklad nu?! så jag fick lov att fnissa åt mig själv lite.. Men ett väl genomfört pass från min sida och måste erkänna att det var dunderskönt och avslappnande att få träna igen! ;D

Tog tillfället i akt och gick hem istället för att stå och vänta på en försenad/förhindrad och därmed med all säkerhet smockfull spårvagn utan gick hem de två hållplatserna istället. En 20min extra träning som lite krydda, har ju lärt sig från springningen att man inte ska bli stillasittande direkt efter att man har rört sig utan hålla igång kroppen.

Så en klapp på axeln för josie idag! Hon har varit nyfiken och duktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!