fredag 19 februari 2010

Väldigt fina ord och en påminnelse om vem jag är..

Fick dessa ord skrivna om mig av Underbara Annica den 17 Februari 2010;

"Riktiga vänner kommer tillbaka, säger alltid den här väldigt kloka personen. Hon är en av de absolut mest pålitliga, kloka och intelligenta kvinnor jag känner och som jag är stolt över att få följa genom livet och kalla min vän. Någon dag ska våra vägar ligga jämte varandra igen och vi ska få leva sida vid sida som det är meningen! Att beropå Raymond Lovegod, så är Josefin den som först presenterade mig för konceptet att ha hög standard, något som hon har helt naturligt med sig i sin underbara personlighet. Jag har sagt det förut och säger det igen - Josefin, att umgås med dig gör mig ständigt till en bättre människa. <3"

Det var en liten påminnelse om hur jag faktiskt är som person. Det är lätt att glömma bort det i vardagens strid och rutiner om man inte ständigt påminner sig själv om det.

Jag vill, liksom denna fantastiska människa, ha en hög standard i livet. Jag nöjer mig inte med mindre än vad jag förtjänar men jag förväntar mig inte att någon annan bara ska ge det till mig och säga "här varsågod, njut!" Utan jag skapar mina egna förutsättningar och medan jag gör det växer jag samtidigt otroligt mycket i mig själv. Inget jag går igenom kommer att ta kål på mig men det kommer med all säkerhet att lämna ett ärr. Men utan alla motgångar och fall kan man inte ha någon uppgång och succé. Jag väljer gärna bort relationer och situationer som varken gagnar mig som person eller förtjänar den energin jag har att ge. Jag tror inte på att vara långsint utan jag brusar hellre upp en gång för mycket och sedan låter lugnet infinna sig än att slösa tankar på saker som är värdsliga ting egentligen. Visst jag kan hålla med om att jag lätt blundar för vissa problem men det är bara för att jag för stunden inte är stark nog för att ta tag i dem, men återkommer oftast till samma punkt när jag funnit en lösning eller minst är villig att arbeta fram en (om problemet inte har löst sig själv vilket de ofta gör). På så sätt håller jag mig fri från tunga bördor som grumlar synen på vad som faktiskt är viktigare. Det som mest står för mig och presenterar mig bra är min starka envishet och "kan själv" mentalitet, jag står på mina egna ben och kan ta hand om mig själv - en egenskap jag värdesätter mycket högt och är glad över att jag besitter, som också gör att jag har kontroll över mitt liv trots att ödet vill vara med på ett hörn. ;D

Den personliga utveckligen går konstant framåt och jag testar ideligen på nya saker för att se om det är något jag kan komma att behärska och göra till en del av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!