onsdag 17 februari 2010

Two days of fun! ;D ..almost

I måndags firade jag och älsklingen 2 år! Så jag överraskade min pluttis på en bio. Naturligtvis lyckades han att räkna ut att vi skulle se en film men jag lyckades i min tur vara lite halvt övertygande om att vi skulle se Disney's nya film Prinsessan och grodan men det visade sig ju naturligtvis att jag inte hade varit så självisk utan valt att vi skulle gå på Avatar som jag visste att han ville se. Den var faktiskt bättre än vad jag förväntat mig, blev helt trolskt förälskad i tjejen som var med samt deras värld som de levde i. Allt var så logiskt och magiskt att man nästan började önska att man kunde fly verkligheten och flytta dit direkt. Helt klart lyckat val och det blev en mysig kväll. Funderade först på att ge plutten en present men sen ångrade jag mig och valde att göra något tillsammans istället, man har börjat värdera det högre än vissa ting.

Så igår den 16 Februari var det min födelsedag! 21års dagen! ;D Hade planerat lite saker för att göra denna dagen rolig, eftersom ingen annan verkade vara villiga att göra det och när det väl kommer ner till kritan så är inte folk heller villiga att offra vardagen lite, avsätta en timme eller två och bara ägna sig åt osjälvisk uppvaktning av någon som fyller år. Förtjänar man inte det? En enda dag om året.. Ja, många svek, andra var konstigt kalla, en förvånade och några glömde bort totalt. Kul. Nej! Krydda det med lite jobbiga, sårande kommentarer som var helt onödiga och inte alls bidrog till den barnsliga, mysigt förväntansfulla och upprymda känslan som jag vill ha när jag firar min födelsedag utan dem vänder allt totalt tvärt om.. Alltsammans gör så att man känner tårarna byggas på i ögonen och halsen tjocknar och man vill bara skita i hela dagen, vad är det för mening med att hoppas och se fram emot dagen om allt och alla ska motarbeta en. Sedan måste man gå runt och vara sådär låssas trevlig, inte för att man inte tycker om personerna man är med, tvärt om, men för att man inte är genuint glad. Varför ska det alltid vara såhär? Varför kan inte andra anpassa sig till hur man vill ha det? Nästa år ska jag vara riktigt självisk.

Det jag gjorde igår;
- klippte mig. 180kr för 20min klippning men oj vad snyggt det blev! ;D
- solade solarium. 29kr för 30min och shit det blev redan resultat!
- gjorde mig iordning. (finns inga bilder för jag blev inte nöjd..)
- fikade god chokladmoussetårta på Pour Bon med Adams familj och öppnade paket
- gick en sväng i Nordstan och födelsedagsshoppade lite på Pepper där det blev en svart sidenskjorta med 3/4 ärm för reapriset 59kr och en fin svart blus/skorta för 259kr, båda från VILA ;D, och ett par svarta knästrumpor på rea för 29kr. Jag vet att det blev mycket svart där men kan inte hjälpa det - I'm attracted to black. Superköp i alla fall! ..som betalades med födelsedagspengar från morbror och moster
- åt Sushi
- tog ett glas vin uppe på Heaven 23
- spenderade natten på hotell
en okej dag..

Presenter jag fick;
- stickade sockor från min extra mormor Lilian + hundra kronor
- svart/vita sängkläder med stjärnor på från min syster Sofia och hennes sambo Jakob
- en lila vattenflaska från älsklingen med ett tillhörande presentkort på en månads träning på SATS
- en Vezzano plånbok i svart crocoskinn av pluttisgubben, som matchar fint till min kuvertväska jag fick i julklapp
- presentkort på Dazzling, en butik som säljer väldigt mycket fina smycken men till billiga priser, från Familjen Kitschke tillsammans med en chokladask med Anton Berg
- en granitplatta för att ha ljus på ifrån systrarna Kitschke
- ett presentkort på Clas Ohlson


jag fick plånboken jag tjatat om..

mmm..choklad..i stjärnsängen! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!