fredag 12 februari 2010

en vecka till..

..har gått och jag har klarat det igen!
Sitter i vårt kalla kök insvept i min ulltröja med musik i öronen från Spotify på datorn och 4 sovande pojkar i rummet bredvid, och jag funderar på den godis/läsk/sött-fria veckan som gått.

Trodde att det skulle bli lika svårt denna veckan att hålla mig ifrån sötsakerna, som jag trånade efter och konstant tänkte på förra veckan, och äta riktigt istället men det har gått ännu mer förvånandsvärt lätt. Redan i söndags började jag få ångest över att helgen var slut och därmed de gottisdagarna jag har bestämt att unna mig, jag kunde inte tänka mig att det skulle behöva gå så lång tid tills jag fick äta något gott igen, det var mentalt jobbigt. Det sitter mer i huvudet på mig än att kroppen vill ha sockret, det är uttråkadheten och självömkan med njutningen som triggar mig.. Men vips så har veckan gått och fredag är här! Det kan ha något med att göra att jag jobbat mån-tors, då har jag inte tillfället att hitta något att små äta på utan vattenflaskan har varit min trogna vän, sedan när jag kommer hem vill jag inte ha något annat än mat. Men det funkar ju! Jag har äntligen börjat bygga lite självbehärskning igen. ;D

Idag blir det att mumsa på en semla som Adam tjatat om i veckan och sen blir det faktiskt gott-fritt på lördag också för jag spar det till tisdag; då blir det kalas på tårta! yours truly fyller 21år! Woho! Man kan ju inte äta gott i två dagar och sedan en dag till nästan direkt efter. Ordning får det va!

Nu ska jag fortsätta virka på min lila flodhäst! ;D

1 kommentar:

  1. Jag är så jäkla stolt över dig! Du är en riktig kämpe! <3

    SvaraRadera

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!