söndag 6 december 2009

Time-out från livet och måsten

Ibland så får man faktiskt skämma bort sig själv med att ta ledigt från vuxenlivet en stund och sjukanmäla sig från jobbet bara för att stanna hemma. Naturligtvis med en bra ursäkt i bagaget. Om magen skriker av smärta så mycket att inte ens Ipren hjälper, man får springa på toa och göra otrevligheter, plus att när man äter mår man illa, om det inte är en bra nog bortförklaring så vet jag inte vad som är det.

Visst det är kul att få pengarna nästa månad för det slit man lagt ner på att städa upp efter andra, men börjar verkligen att tröttna på det yrket och en time-out förtjänar man. Sen att det är mycket roligare, på något konstigt sätt, att stanna
hemma när man egentligen inte ska det och pyssla med det som lockar på ens uppmärksamhet hör inte hit. Det handlar om att lyssna på sin kropp och inte utsätta sig själv för en massa onödig stress och press som man i slutändan inte mår bra av ändå. (Kan ju tillägga för sakens skull att jag inte är den som skolkar och sjukanmäler mig i första taget bara för att jag känner för det, oftast ställer jag mig upp mot både tröttheten och lättare sjukdomar/åkommor och åker iväg till jobbet ändå. Jag är en flicka som står vid sitt ord och sina löften.)

Dagen kommer ägnas åt att skämma bort migsjälv med en massa gott te, värmen av en vetekudde och en massa pyssel, så klart! ;D Satt och beställde lite mer material från Slöjd-Detaljer igår så det kommer bli pyssel i massor när de kommer! ^^ Bland annat ska jag nog ge mig på ett sådant här armband..om jag kan klura ut hur de gjort. Någon som kan tekniken?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!