fredag 18 december 2009

josie i julklappsverkstaden och julpyntande!

Har fått klar alla julklappar till min släkt och mina vänner! De skippades iväg norrut idag och hoppas att posten är pålitlig i år så att de får dem innan julafton. Har pysslat med dessa ett längre tag nu och det har väl påverkat tålamodet vissa stunder men mest har jag tyckt att det varit roligt och mysigt samt skapat en massa härliga julkänslor, vilket jag hoppades på. Har lagt ner en hel del tid, kärlek och omtanke så jag hoppas att de blir uppskattade. ;D Har liknat lite av en tomteverkstad i vår lilla lägenhet (sambon har skämtsamt klagat) och tagit upp hela köksbordet men det har det varit värt. Men ska nog börja lite tidigare med pysslet nästa år om jag ska ge mig på samma sak igen. (bilder kommer att läggas upp på josiethedesigner.blogspot.com efter julafton eller sent på den mysiga aftonen så jag inte spoil the moment for everyone ;D)

Fick även gå och hämta ut paket som min mamma skickat så idag har jag fått ner mina älskade julsaker från Dalarna och pyntat så det är lite mer julstämning här hemma! Känner mig som en förväntansfull 10åring som med spänning väntar på julaftonsmorgon och vad den ska bära med sig! ;D Vi växer upp alltför fort, tvingas in i den grå vuxenvärlden och slutar tro på den sanna grunden till julen - kärlek och omtanke. Allt handlar om den äckliga och återkommande maten, stressen och vem som ska få den dyraste julklappen. Visst jag älskar att öppna paket, men jag vill helst hitta något noga genomtänkt där eller något man önskat och trånat efter länge eller kanske något man behöver men glömt bort som någon vänlig själ har kommit ihåg. Jag vill bli glatt överraskad helt enkelt! I år tycker jag att jag har tänkt till och gett bort en bit av mitt hjärta istället för värdelöst krams. Jag vill bryta trenden! Komma bort från traditionerna och bygga nya färska idéer! Vill inte leva i en färglös och obarnslig tillvaro utan hopp och glädjeämnen - jag vägrar! ..så sluta dra ner mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!