torsdag 24 december 2009

Mitt i julstöket ;D

Pysslat och donat idag! ;D Pepparkaksbak, brödbak, tvättat, ringt Af, varit ute med pojkarna, och förberett julmat som vi ska ha med till julfirandet med släkten imorgon.
Vet inte riktigt vad jag känner inför imorgon att fira med dessa människor..senaste jularna har varit rätt tomma för mig (förutom förra julen som jag fick spendera med hjärtat i vår nya lägenhet) det har liksom saknats något, ingenting har hänt och högtiden har gått obemärkt förbi med de ständigt återkommande tjatet och gnatet och så ska man hitta passande klappar till alla. Men jag tror att i år har jag fått tillbaka känslan lite. Det var mycket roligt att få pyssla ihop lite julklappar själv - det kändes mer genomtänkt då plus att man skapar lite julkänsla för sig själv. Jag ser fortfarande fram emot julaftonsmorgon med en mysig förväntan i magen och glittrande ögon som alltid, det är något magiskt med den morgonen och det hoppas jag att det fortsätter att vara livet ut! Men som sagt jag börjar ändra synen på vad som är nödvändigt med julen och vad jag vill att den ska innehålla och just nu i år kommer inte mina julönskningar att fullt slå in på grund av att saker inte riktigt är som jag vill ha det egentligen..(situationen, maten, älskade personer jag inte får dela detta med, tillvaron och den allmänna stämningen) men man kan ju inte få allt heter det. Jag kommer nog inte sluta att leta efter den perfekta julen. Det är trots allt en mysig tid och jag älskar alla prydnadstomtar och ljuslycktor man får ha tända framför allt annat.


direkt efter frukost blev det pepparkaksbak!
passade även på att fylla på brödfrysen när köket ändå var varmt.

fyllde min låda med Elaka Tomten med snälla pepparkakor ;D
dock inte hemmagjord pepparkaksdeg i år, kanske nästa år.

ägghalvorna som ska stå på julbordet imorgon..

Ares tyckte mamma var tråkig som bara pysslade i köket och inte ville leka

Fenix fick inte nog med uppmärksamhet från mamma

så vi tog paus och gick ut för att leka i snön!
-hur vet vi att det är istiden?
-för allt är täckt av is!

växterna håller tappert kvar..




Fenix älskaaar snön och kutar runt som ett lokomotiv i den medan


Ares tar det lite mer försiktigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!