tisdag 17 november 2009

Lugn och hoppbringande dag



Fenix var billig idag..

Vaknade av två underbara blöta väckarklockor halv 8 imorse ^^ så underbart att bli väckt av de två mysigaste chihuahuaisarna som blir helt till sig av att de kom upp i sängen (hundtrappan hade mirakulöst nog flyttat på sig så den stod precis bredvid sängen) och kunde väcka mamma med sina pussar! Lite mys i sängen innan den oblikatoriska och hemskt kalla morgonkissningen.

Dagen vandrade på rätt väl och stilla.. Hör och häpna jag fick två jobb erbjudanden på en och samma dag! Vad är oddsen på det liksom? Dock fortfarande hotell..med mina erfarenheter och referenser får jag ju inget annat utan utbildning. Ska på provjobb på det ena hotellet på torsdag i alla fall. Mornington Stravaganza som är ett Italiensk-inrett hotell på Avenyn där allt i inredningen är till salu! Coolt.

Det andra hotellet kommer jag inte ihåg vad det hette..det var husfrun på Hotel Eggers som hade förslagit mig till dem. Hur schysst är inte det då? Lite flyt måste man ha ibland. Hoppas att det blir något av detta också. Har sökt ett 10-tal jobb från den 26 Oktober tills idag och redan fått 3 nej så det kändes skönt att någonting hände nu. Håll tummarna för mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!