lördag 7 november 2009

Helgen går ombemärkt förbi..

ruffs..

Varför känns det aldrig att det är helg numera? Veckan bara rullar på och sen är det helt plötsligt Måndag igen och jag fattar inte vart helgen tog vägen. Veckodagarna bara löser av varandra utan att innehålla något speciellt. Längtar från helg till helg. Antar att jag inte kan njuta på samma sätt av ledighet som andra eftersom i min bransch räknar man med att jobba på helgen, i alla fall varje lördag, nästan uteslutande helger faktiskt (vilket börjar bli väldigt tröttsamt) och då blir ju en dag i helgen som vilken vardag som helst. Jag vill också kunna utropa Yes, det är helg! Då är man ledig och kan hitta på något kul som man i normala fall inte hinner med. Men eftersom jag jobbar kommer slutet av veckan fasligt och onaturligt fort, blåser förbi i 150 och det enda jag egentligen gör är att vara trött, allt annat jag vill pyssla med hinns ju med under resten av veckan då jag står utan jobb..!
Men tyckte förr när man gick i skolan att helgerna gick onaturligt fort, det blev liksom Måndag mycket snabbare än vad man trodde på fredag eftermiddag. Samtidigt har jag lärt mig att tycka om och kanske älska denna fruktansvärda dag då det faktiskt är början på en ny vecka! Man kan lägga den gammla bakom sig och fokusera på nytt, hitta nya vinklar och syner (synder) man inte upptäckt tidigare och kanske kanske ha en (ännu?) bättre vecka än den förra som gick.
Så tänker jag..
Dessutom är det störande med allt som stänger tidigare på lördagar och det som är stängt på söndagar.. Vad är det för trams?! Då måste man ju vänta tills vardagens lugna lunk börjar igen. Just därför är Måndag bra; man kan uträtta alla saker som man lagt på hyllan under helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!