söndag 22 november 2009

En sån där innesittar-mysa-upp-i-soffan-insvept-i-en-filt dag ;D

Men själv har man ju faktiskt varit och jobbat i mitt anletes svett i 7h medan andra har legat hemma i sängen och gottat sig ^^ nämner inga namn..
Väl hemma blev det fortsättning med pyssel i alla fall (hemmagjorda presenter och julklappar). I år blir det faktiskt en hel del handmade klappar, dels för att pengarna inte räcker till och dels för att jag inte känner för att springa runt och leta skräp att ge till mina nära och kära som de ändå inte vill ha. Den här julen ska de få något från hjärtat och som jag lagt ner passionerad tid och kärlek i. Vill återuppleva de mysiga jularna "förr" när man satt och pysslade dagarna i ända fram till jul. Denna julen ska bli den bästa hittills har jag lovat mig själv. Redan införskaffat en Hello Kitty ^^ kalender med små goda chokladbitar i som jag får börja knapra på den 1 December (hjärtats födelsedag! ;D)

Blev ännu mer super-pyssel-sugen när jag gick in här på bloggen och kollade på allt julpyssel på Tildas vänner hon har hunnit med en hel del hon ;D och mycket fint är det. Jag ligger långt efter men hjärncellerna jobbar på för fullt hela tiden och har massor av mysiga idéer, måste dock tyvärr vänta på Lönedagen och de härligt sköna och förtjänta penningarna.


Ares leker sjuksköterska från Andra Världskriget med mammas pyssel ;D

Det blev bakdags i helgen igen!
Slut på tekakorna så det blev att göra fler.
- Favoriter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!