måndag 3 maj 2010

Värmlands visit 1-3 Maj

Helgen med stort L! 'Cause it was Lengendary!

Jag tog med mig mammas lilla flicka; den fisförnäma filluren Fenix och drog till Kil i lördags med destination Deje och min underbara vän Annicas examensfirande. Denna fantastiska kvinna har ännu en gång genomfört en utbildning med stor bravur och kan stolt göra sig till känna inför världen som Hälsoteraput! ;D

Full fart från den stunden jag och min lilla reskamrat kom fram till vårt mål. Det skulle skrivas kort, bäras bord och stolar, dukas upp, dekoreras, rita lite till, hacka grönsaker och frukt, vispa grädde, petas hallon och gud vet allt vi gjorde men klara blev vi och fantastisk blev all maten och mer underbara människor än de som kom får man leta länge efter! Annica har en sådan dragkraft att hon samlar på sig de alldeles unika och livsnjutande människorna som finns i närheten och detta resulterar så klart i den bästa partyskaran som man kunde tänka sig för att fira just hennes enastående examen.

Vi åt av den härligt hälsosamma maten. Det lektes lekar bland lagen och självklart vann "Hetingarna", tack Sofie, Sandra och Stina för underbara lagkamrater som gjorde att vi tog oss hela vägen fram till segern! ;D Helt fantastiskt trevliga var ni och det var roligt att göra er bekantskap, lika som alla andra på festen som jag hade roliga och givande konversationer med. Fenix var nog den som minglade mest, men han njöt så mycket av det och allas hjärtan smälte av hans gulliga uppsyn att alla nog har fått en bättre syn på chihuahua-rasen..och jag blir ihågkommen som "tjejen med den lilla hunden" om inget annat. ;D Vi drack och drack och somliga drack lite för mycket medan vissa höll sig nyktra men allt som allt hade alla en kanonkul kväll som inte kan beskrivas som något annat än Legendary! Detta kommer jag att minnas länge!

Söndagen spenderades halvslöa i den strålande majsolen, ingen orkade lyfta ett finger men det var helt okej att bara ta en dag och slappna av, njuta och låta gårdagens alla intryck sjunka in och för evigt lägga sig i minnet. En liten promenad hann vi med i alla fall där Fenix fick chansen att skälla ut några kossor för deras äckliga luktspridande och dumma uppsyn. Till kvällen somnade jag och Underbara Annica snusande till en film, fulla av upplevelser och kärlek.

Idag åkte vi in en sväng till Karlstad, den mysiga staden som varit min älskade gymnasiestad och mitt första steg ut i friheten och självständigheten. Otroligt roligt att se staden i sin fulla glans igen eftersom Karlstasola var villig nog att skina på oss hela dagen. Som forna Tingvallaelever gick vi upp till skolan och letade på vår älskade engelska lärare Fiona McIntyre, det pirrade gott i magen att få vara tillbaka i den gamla byggnaden och känna alla blandade minnen komma åter till mig och upptäcka hur otroligt dålig jag blivit på att prata engelska rent spontant! Hahaha det måste jag jobba på! ..får gå och ha små konversationer med mig själv.. ;P

Efter stan plockade vi upp Annicas vän och kollega Jani för att ta oss tillbaka till Huset och leka med den farliga och fruktade Elden ;D Tack vare hans expertis på pyroteknik, kameraskicklighet och underbara personlighet så fick jag och Annica många coola bilder där vi är riktigt heta! Bokstavligt talat..nej, vi brann bara i händerna denna gången, kanske blir utökat nästa gång? Vi tre spenderade hur som helst lite mysig bondingtime över en lätt middag sedan och lite småprat i soffan medan Fenix snusade och livet kändes sådär härligt gött som det alltid ska göra.

I alla fall så är slutsatsen att jag och min fis åkte hem med tåget ikväll lyckliga, fulla av social glädje, egoboostade, avslappnade, översvämmande av kärlek, lite solbruna armar och sommarfräknar och jag bara känner att jag fått tillbaka en liten bit av mig själv. Tack!

Gissa om pojkbröderna var glada över att se varandra! Det fanns inget slut på deras lycka och de har lekt hela kvällen tills Fenix gick och lade sig i korgen och Ares mysade in sig i saknade mammas knä för en fridfull sömn. Jag tror bestämt att fisen Fenix har byggt upp lite mer modighet och trygghet under denna resan och det är alltid positivt.

Jag vet att jag har haft makalöst kul! ;D och mitt samvete är rent.

1 kommentar:

  1. Du skriver så galet fint. Jag bara kokar inombords av kärlek och lycka. Det har varit en av de absolut bästa helgerna i mitt liv, tack för att du har delat den med mig. Du är så viktig i mitt liv, jag älskar dig.

    SvaraRadera

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!