torsdag 20 maj 2010

..det gör inget!

Det gör absolut ingenting att man måste gå upp tidigt för att rasta hundarna och sedan ta vagnen iväg till jobbet, speciellt inte när solen skiner med sitt leende och värmen har slagit till världen som en träklubba! ;D Jag fullkomligt ÄLSKAR det! Man går ut, behöver bara sätta på sig en lätt klänning, leggins och en tröja över det och inte vara det minsta orolig över att man behöver frysa när man går ut, inte alls, inte på ett lång tag! Men som alltid varje år så blir jag lite tagen på sängen när den här värmen kommer, visst man har plockat fram de tunnare skorna och jackan men man har ändå inte riktigt insett att det kommer att bli varmare, att man till slut ska kunna få gå runt i bara linne och shorts ännu en gång. Att vinterns behov av att pälsa på sig är som bortblåst och nu ska man försöka hitta tillbaka till sommarfriheten och klädseln. Jag som precis hittat en stil som funkade i kyla och lite kallare blåsväder..suck! Haha Jaja, det är bara att börja om, och inte sörjer jag för det! Nejdå! Jag är en sommarmänniska så jag kommer att älska denna förvandlingen till sommarfina ljusa böljande lätta klänningar, fina accessoarer, nätta skor och sommarblekt för-första-gången-på-länge blont hår! ;D

Jag hoppas på många fina stunder i solens värmande strålar och massor utav äventyr! Det är SOMMAR! ;D Hänger ni med ut i det underbara vädret och upplever det levande Göteborg och dess omnejd!? Jag vill ha fart och fläkt och kul! Let's make this a Fun House! ;D

1 kommentar:

  1. Jaaa, nu är det sommar och nu ska våra kroppar blottas och vad ska då en kvinna på 56 år ta på sig?? Bikini så klart och kanske en virkad liten top att ta över den om man blir lite feg.
    Älskar att gå barfota,önskar Du fick ta del av den totala frihetskänslan som jag känner när jag sitter på min altan och lyssnar på ljud som bara finns i naturen, stillhet och ro och fåglarnas olika läten./Kram från Tant Grön

    SvaraRadera

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!