torsdag 7 januari 2010

relativt tidig morgon, bomullshuvud, halsont och nysningar..

Hur mysiga nu än våra chihuahua-pojkar är så är det inte roligt att bli väckt av pip och gnäll när man helst av allt bara vill dö kvar i sängen i flera timmar till men tvingas upp för att de är kissenödiga!

(Känner mig som Ares.. -bild ovan)
Förkylningen slog till igår och gör sig påtagligt påmind idag också. Trodde att jag hade varit förkyld nog för denna vintern men tydligen med ett nytt år följer även nya sjukdomar..trevligt!
Det blir att inhandla lite c-vitamin frukter i eftermiddag om jag får hjälp med bärandet..blir så himla svag när jag är sjuk och orkar inte äta någonting så det är en enda ond cirkel.

Även vintern beslöt sig för att besöka Göteborg ånyo. Det har snöat sedan i förrgår och vinden har drivit snön så det är ett tjockt täcke som ligger över bakgården..men det hindrar inte Fenix från att springa igenom som en snöplog! ;D

Lite kort från igår då jag i -11 grader halvt frös fingrarna av mig för att få några bra bilder..

snöhög..

vackert sparkföre!

insnöade granar..

till och med portkods-boxen hade snö på sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!