tisdag 2 mars 2010

Soltörst!

En underbart solig dag här i Göteborg och lilla josie hoppade upp och ner av glädje när hon skuttade ur sängen i morse. Mer sol betyder mer töväder och mer töväder betyder att våren snart kan börja och kommer väl våren så kommer även sommaren snart och jag längtar!

Jag längtar så mycket att det kliade otroligt ivrigt i fingrarna av att få köpa sommarkläder när jag gick i stan idag med mina kines-inspirerade glamour ögon och smaskade med de lätt sammanklistrade läpparna med rosaglittrigt läppglans efter att jag blivit uppsminkad av en tjej i Color CityÅhléns, lite för mycket för min smak men alltid gött att bli gratis sminkad! Hur som helst så vill jag har bort den här nedrans ihärdiga och kalla snön nu! Jag vill flanera omkring barfota i lätta och skira klänningar med sommarblekt hår och brun hy..jag vill sitta och massera tårna i sanden på stranden medan man avnjuter en god och fräsch sallad och låter all hårhet, instängdhet och kyla från vintern bara rinna av skinnet för att ge plats åt det varma lugnet. Jag vill jag vill.. jag vill!

Jag ville så mycket att det blev en härlig solterapi en halvtimme i solariumet på Black Tan efter jag gjort stan - börjar klart se en mörkare nyans av hud samt mer fräknar i ansiktet! ;D Fortsatte hemma med att utnyttja den soliga dagen och "solade" vid fönstret, eller ja i alla fall lapa i mig så mycket solstrålar jag bara kunde för att klara av de kommande dagarna. Allt medan jag satt och pysslade på lite presenter och en överraskning till en underbar människa.

Jag bara älskar att ge bort saker till mina nära, speciellt om jag gjort dem själv. Jag bygger upp en förväntan och blir alldeles pirrig av att veta att jag snart ska skicka iväg tingen och så blir jag sen nervös när jag skickat dem för vad mottagaren ska tycka och kommer han/hon att tycka om den och uppskatta den på riktigt inte bara så där på låssas och sen lägga undan min sak i någon vrå där den får samla damm?! Därför brukar jag alltid följa upp mina försändelser och se om de blev till glädje eller inte..jag älskar som sagt att ge bort saker, nästan mer än att få, men de ska vara till nytta och sprida glädje och lycka annars har de inte uppfyllt sitt syfte. Mina kreationer måste ha ett syfte!

Jag ska få se ännu en film av den älskade Tim Burton imorgon! ;D Alice in wonderland. Vi trodde att det skulle vara fullbokat eftersom det är världspremiär och allt men se nej det fanns gott om platser i de salar som visar filmen på engelska. Det är väl en hel del barnfamiljer som har bokat in sig på det svenska talet antar jag..stackars barn. Vet föräldrarna hur Tim Burtons filmer brukar vara? De brukar inte vara så väldans barnvänliga.. Men men jag hoppas på att den är riktigt härligt ruskig och nytänkande och med en massa mörkt så där som bara HAN kan få till det! Vi får se. Imorgon runt elva vet jag! Mm..spännande! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!