tisdag 9 mars 2010

Nu är jag inte ensam längre! :D

..nu har även jag Boken!

- Virka Amigurumi av Mia Bengtsson
En perfekt bok att börja med! Jag slängde mig ju bara in i detta med att virka Amigurumis för att jag redan kunde virka och kände mig självsäker nog att ta mig an det utan att tänka mer på hur man egentligen ska göra utan klurade ut det själv med hjälp av min pysslarhjärna..och det är väl lite det jag tycker glädjen i att göra saker själv innebär, att man knåpar ihop det själv för egen maskin och stöter man på ett problem kan man ta hjälp utifrån andra. Men som sagt oerhört utförliga beskrivningar i början av boken som en liten kom-i-gång och jag har lärt mig nu vad en popcornmaska är! ;D Boken innehåller ju mycket trevligt och fint utförda men rätt så små djur och vissa känner jag att jag inte kommer att virka..till exempel en morot! Vad ska jag med den till? Men det kan ju vara skoj att virka en till kaninen som det också finns mönster på..

Inhandlade även en till bok när jag ändå var igång;
- Kyuuto! Japanese crafts Amigurumi utvigen av Chronicle Books
Lite besviken blev jag på denna boken då det ska vara ursprunget av Amigurumis, direkt från Japan men figurerna är inte alls så fina och runda som jag tycker att de ska vara utefter Pokemón och Hello Kitty, då föredrar jag Mias figurer. Men som sagt alltid bra att ha flera böcker att hämta inspiration ifrån! Nu har jag ju fler mönster att gå efter som jag bara kan sätta sin egna lilla touch på och modifiera lite för att få dem exakt som jag vill. Det är ju slitsamt att alltid sitta och göra egna mönster..trots att det är hiskeligt kul det med och halva nöjet med att virka och skapa! ;D ..jag säger inte vad jag har på g nu..det blir som en överraskning!

inspiration har många namn..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!