tisdag 16 mars 2010

SATS suger..

ut pengar av sina medlemmar! Jag fick ju en månads träning av min älskling när jag fyllde år. Den informationen som jag fick som han då hade uppfattat ifrån hon som han skrev kontraktet med var att jag fick träna i 21 dagar, sedan skulle jag bestämma mig om jag ville fortsätta eller inte och i så fall bara betala in avgiften för den månaden eller betala medlemskapet och månadsavgiften. Men nehe så var det inte! En påminnelse damp ner i brevlådan med härliga 50kr pålagda och det var inte den summan på 250kr som Adam sa att det skulle kosta utan fakturan var på hela 450 spänn! Plus ett hot om att om vi inte betalade så gick fakturan direkt till inkasso! Jaha, skitskoj! Vi hade inte ens fått chansen att betala den egentliga fakturan..ingen hade meddelat oss om någonting!

Nej, det kröp ju fram sen när vi besökte denna personen att SATS endast tillämpar Autogirobetalning och eftersom vi inte hade lämnat något kontonummer kunde de ju inte dra pengar den 28e och därmed fick vi en påminnelsefaktura. Vad som också framgick var att den här testmånaden som jag fick inte alls var något test utan jag hade blivit medlem direkt och hade bara "chansen" att säga upp mitt medlemskap inom 3 veckor från och med att det påbörjats. Ännu en detalj som blivit missat i translation! Så nu åker jag på att vara medlem på SATS i ett helt år bara för att de inte var tydliga nog med att ge rätt information till min ibland något förvirrade sambo. Hon skulle ringa upp till Stockholm och höra vad som kunde göras men det ända hon kunde göra var att halvera tiden sa hon..

Så nu ska jag sitta och punga ut med 300kr/mån i ett halvår för en träning som jag inte kommer att utnyttja fullt ut! ..jag går inte på gym och jag simmar inte så det enda jag betalar för är att gå på klassträning kanske 3ggr i veckan. Jag tycker inte att det är värt pengarna! Speciellt inte nu när jag känner mig rent ut av tvingad att gå och träna för annars betalar jag för något jag inte använder. Men hur kul är det att gå och träna bara för att man måste och inte för att man vill, dessutom själv! Nej, dessa pengar kunde jag ha lagt på något annat..t ex min nya passion för kaffe eller min Amigurumi-hobby..! För 300kr varje månad hade jag kunnat köpa en snygg tröja i månaden istället..Vi hade kunnat gå på bio en gång i månaden eller gå ut och äta en fin middag.. Man vill ju själv välja vad man lägger pengarna på och inte bli tvingad till det! Det kommer att svida i plånboken.

Fy FAN! Jävla blodsugare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!