onsdag 1 september 2010

Första dan i skolan! första dan i skolan! första dan i skolan!

Allting nytt - jag som ett vandrande frågetecken men tog allt med glädje och nyfikenhet. Upptäckte lättnaden i att äntligen få ansvara själv för min utbildning och slippa egentliga krav från lärare och andra elever som drar ner farten och framgången för en själv. Intressant att märka att man ses mer som jämlika trots olika erfarenheter och att alla får prestera utifrån sina förutsättningar. Kul att börja bygga sig en auktoritet. Med andra ord Riktigt roligt att äntligen börja skolan. ;D

Jag känner redan att jag har strukturen och långsamt börjat etablera organiseringen mellan mitt liv, hitta i skolan, komma underfund med olika praktiska nödvändigheter, och komma tillbaka till rutiner vad gäller gå upp, göra sig klar och hinna iväg till spårvagnen. (har ju aldrig behövt förlita mig på transportfordon på väg till skolan - alltid gått tidigare! ;D) Men det ger sig efter ett tag.

Det jag har bestämt mig för nu är att, i brist på tillgänglighet, ta med mig egen lunch i den mån det går och därmed också nyttiga mellanmål. Ska få kontrollen över sockerbegäret igen en gång för alla (funkade ju senast jag pluggade en längre tid) och börja tänka i mer hälsosammare banor vad gäller mina matvanor. Kanske inte helt radikalt ändra men ändå se vad som kan undvikas och läggas till för hålla kroppen hälsosam, inte för att jag behöver gå ner i vikt nej! utan jag vill börja må bra och jag tror att det kan börjas bra i magen och kroppens invärtes system. ;D

När jag ändå är på gång med förändring i livet (är ju redan blond) så ska jag gå och skaffa mig en ny dator, en ny fräck och trendig väska, och linser! (har finally fått mitt medlemskap på SATS upphävt så tänker lägga de pengarna på något mer användbart som jag prioriterar högre, dessutom är det dags nu!)

Så framtiden ser relativt ljus ut. Släng på lite trevligt mysiga nya bekanta plus djupare vänskap med de jag redan påbörjat relation med så kommer nog detta sluta riktigt bra efter ett tag ;D Jag är i alla fall excited inför vad som väntar mig, vilka hinder och utmaningar som jag kommer att behöva tacklas med. Jag kanske inte är redo till fullo men jag är villig att våga, förlora fotfästet och studsa upp på fötter igen. Trots allt det farliga är inte att ramla, det är att ligga kvar på marken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!