onsdag 22 september 2010

Förändring # 1

..på josie's kropp är ny tatuering! ;D

Har länge funderat och önskat att tatuera mig igen, tidigare bara liten vattumanstecken i nacken från -07, och denna månaden med två "löner" som rullade in blev det äntligen av!

Med Adams hjälp och en livlig diskussion skapade jag en bild av min tatuering som jag överförde som idé till papper och det visade sig att tatueraren älskade designen så pass mycket att han valde att göra den rätt av! Lätt chockad men glad över detta faktum hoppade jag upp på bänken och lät honom börja tortera mitt ben. Ungefär 2½ timmes näst intill outhärdlig smärta och resultatet blev som ni ser ett ganska stort motiv av två Hawaiiblommor (skulle från början bara ha en liten blomma nära ankeln) och lite artistiskt abstrakt konst runtomkring. Inspirerad av de två resorna, var av bara en jag kommer ihåg, som jag tillsammans med min familj gjorde till den sköna delstaten Hawaii -91 och -04/05.

Forsättning följer på både tatueringen och andra kroppsliga förändringar..

1 kommentar:

  1. Vill man vara fin, får man lida pin säger dom ju. SNYGGT

    SvaraRadera

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!