fredag 31 december 2010

Slutet på år 2010

Försökte leta i bloggen efter förra årets nyårslöften för att se hur det har gått med dem det här året men jag hittade inga trots att jag har för mig att jag skrev ner några. Hur det än är så har jag med största sannolikhet inte kunnat ta vara på eller fokusera på att uppfylla några löften.
2010 var inte ett bra år för mig, det var inte snällt alls. Visst jag jobbade hårt, skapade mig ett status, tjänade pengar och kämpade men det var inte ett lyckligt år fyllt av en massa planer och möjligheter som jag hade hoppats.
Detta året kommer jag att vara mer realistisk i mina drömmar och önsketänkande men framför allt inte förlora hoppet - hoppet är det sista som överger mig.
Temat för i år kommer att bestå av Envishet i att få saker och ting som jag vill ha det, Styrka i att ta mig igenom de svåra tiderna, Tro på att allt jag gör leder dit där jag vill vara. Grunden för allt detta kommer att vara mig själv och ingen annan, vilket är det första "löftet" jag ska försöka hålla till mig själv;
- Stärka självförtroendet för att bli en stolt själ och därmed en vacker människa
- Lägga byggstenar för en framgångsrik framtid där jag sysslar med det jag älskar
- Säkra den trygga och fridfulla platsen i livet som ska vara en självklarhet
- Försöka skapa den omgivningen jag strävar efter i en glädjefull och stor sällskapskrets
Klarar jag av detta? Det får 2011 utvisa.

2 kommentarer:

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!