måndag 20 december 2010

jul i vitt Göteborg

Alla julklapparna är klara! De flesta är till och med levererade personligen till de som skulle ha dem och resten blir utdelade på självaste julafton, älsklingen har redan fått sina - oinslagna men nöjd ändå. Gött att spara in på porto också i dessa svåra tider..

Julklänningen VILA! fick jag passande av min moder precis nu till jul (en väl försenad födelesedagspresent) och med lite modifikationer och tillägg med mina designhänder så passade den till slut perfekt från att ha varit en storlek M eftersom mor tydligen tycker eller önskar att jag skulle vara lite större ;D hahaha men inget har förändrats på den punkten - jag är fortfarande och förblir en liten petit chic. Även nyårsklänningen är fixad så nu är jag både klar för julmys och party! ;D Jag är ladda för det i alla fall, men sen återstår att se hur mycket det blir av respektive vara..

De som tvivlade på att vi inte skulle få en vit jul i år kan ju garanterat känna sig snopna! vi har tredubbel Fenix-höjd med snö här nere på västkusten! Alla är glada förutom vi frusna själar som bara trivs bäst i sommarvärmen.. ;D Tack och lov för uppfinningen te! Har bunkrat upp med Violte, Äppelte, Mareld och Mammas Mirakel...så vi sak nog ta oss igenom denna vintern också, frågan är bara hur mycket som blir lämnat kvar längs vägen eller kommer man likt en snöboll som rullar att dra på sig mer än vad man tidigare hade?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!