söndag 18 april 2010

Vår i Göteborg! ;D

Nu har det varit ett bra tag sen jag skrev något över huvudtaget men ska sanningen fram, och det ska den för jag tycker att det är viktigt med just sanning, så har "våran" (läs min) dator kraschat..! I den mån att den bara en morgon vägrade att ladda upp sig och sonika kunde jag inte starta den alls. Men jag verkar ha någon sorts teknisk förbannelse över mig, som om det inte var nog med att jag är allmänt klumpig i vanliga fall nej jag måste även få denna defekt, för igår morse när jag tänkte att jag skulle göra ett blogginlägg via vår andra dator (kommer snart till dess skick) så vägrade den att komma ut på internet. Nehe, då kollar jag väl upp vad som finns på tv att mysa till med melonsalladen jag gjort denna lediga dag till ära. Men då löd texten på tvn "ingen eller svag signal" alltså att det fanns en icke existerande länk mellan boxen och tvn. Kul kul! Ännu roligare att tre timmar senare när älsklings hjärtat steg upp så var det inga problem alls med att få igång varken datorn eller tvn! Man blir ju trött!!

Hur som helst så sitter, eller snarare ligger, jag här med en dator som har inverterade färger, sprucken skärm och tangenten C bortsprungen och försöker gissa mig till vilka bilder som är de rätta och de som jag vill ha med i detta inlägget. (så jag har inte ens kunnat kolla på bilderna på de bloggar som jag följer och det har varit väldigt frustrerande) Ja..livet ska inte vara lätt. Utan de är de små glimtarna i livet som gör det värt att leva och som uppfyller nästa nivå av lycka, som att ha en fungerande dator! ;D oavsett hur dess skick är.

Så till huvudorsaken till detta inlägg;
Äntligen är det vår i Göteborg! ..eller ja det har väl varit det ett tag nu så mycket har hunnit hända.
- Långkalsongerna har åkt av!
- Djärvt har jag slutat med mössa på dagarna, men på morgonkvisten när man står och väntar på spårvagnen sitter den inte helt fel..
- En ny vårjacka har inhandlats! En vit hör och häpna! ;D tjejen som annars bara köper svart..regntålig, vindtät och med huva (den första i mina ägor sen..ja, sen någonsin)
- Jag har fått ändan ur vagnen och tvättat våra fönster som inte blivit tvättade sen vi flyttade in för över ett år sedan! ;D så nu ser vi ut på riktigt! hahaha tänk så vacker världen är när man ser den utan en massa smuts ivägen!
- Alla uteserveringar i stan har funnits sig tillrätta efter att ha varit undanstoppade någonstans i något föråd och då vet man med all säkerhet att våren är här!
- Måsarna har återvänt till alla sjusovares förtret..
- josie har fått sig en rejäl personal-boost genom att hon har fått ansvara för inte bara en utan två flickor som skulle lära sig den ädla konsten av att städa och en till ska det tydligen bli nästa helg. haha det är både roligt att få det förtroendet ifrån hotellets sida och dels superkul för mig att ännu en gång få öva upp mig i det sociala spelet samtidigt som jag fått kliva in i arbetsledarrollen en smula och smakat på hur det känns.
- Vi har fått ett nytt landmärke och attraktion här i Göteborg! Ett STORT hjul har satts upp i lilla bommen som påminner om London Eye där man kommer att kunna kliva in i en liten bubbla som tar en uppåt på högsightseeing. Kan inte bärga mig tills man får testa den!
- Min syster och hennes sambo har bestämt sig för att komma ner och hälsa på! Hotellet och tågbiljetter är bokade så det ska inte kunna vara någon återvändo där ;D Jag längtar så jag håller på att spricka! Kan inte beskriva hur kul det kommer bli att få träffa min syster och visa dem hur jag bor och lever, presentera dem för mina bebisar och staden Göteborg.
- Framför allt har det varit en hel del massa sol!! ;D och jag njuter i fulla drag!

Ares och Fenix har full koll på vad som hände ute på bakgården
där gräset börjar bli grönt rakt igenom

Lejonet Fenix håller på att tappa vinterpälsen..

medan Ares matvägrar och tycker att det är roligare att lukta upp brudar

mamma josie njuter av den varma solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!