tisdag 25 januari 2011

Nya framtidsplaner och personlig utveckling

Jaha då var den livsförändrade kursen som man letat efter, sökt och kommit in på helt i onödan, all möda var förgäves. Griniga gamla människor som vill hålla sig till restriktioner och inte alls är öppna för förändringar, förslag eller kompromisser satte stopp för mina förhoppningar och planer.

Men de kunde inte döda min dröm! Som det ser ut nu finns det alltså ingen eftergymnasial utbildning som erbjuder det samma som ett hantverks program eller ett design och sömnads program av något slag erbjuder på gymnasiet. Det går alltså inte att bara tenta av det man kan och få det dokumenterat så att omvärlden också kan förstå att jag är bra på det jag gör så att jag kan få en chans att söka vidare utbildningar så att jag kan utvecklas mer och börja arbeta på den livsplan som jag vill sätta i verket.

- Tillskärar utbildning - klädsömnad - bröllopsklänningar - egen syateljé - flytta utomlands - money and fame - livskvalité!

Detta suger.. Men läsa lite kurser som Småföretagande på Komvux nu i vår ger mig lite mer kött på benen och ger mig en lite knuff i rätt riktning.

Jag får helt enkelt angripa det här problemet från ett annat håll. Under tiden jobbar jag på att bygga på mina kunskaper och min kompetens så att jag kan uppnå en högre befattning inom den arbetsmarknaden som jag insett att jag hör hemma i och som jag verkligen trivs i. Fortsätter att jobba på Mornington Stravaganza i reception samt som barista i vår espressobar som vi har i hotellobbyn. ;D Vidare i höst blir det en KH-utbildning som innebär Receptions- Konferens- och Housekeepingansvar och som förhoppningsvis kommer att ge mig mer inblick i denna servicebransch och ge mig de nödvändiga kompetenser att klättra ytterligare i arbetsstegen - på väg mot toppen!

Under tiden bygger jag på och utvecklar min hobbyverksamhet; - egen amigurumikollektion - beställningar - utställning - publicering av egen 'gurumibok ;D

Tur att man är ung och börjar i tid så att jag har råd att tänka om, börja igen och göra bättre. En sak är säker; ingen ska få säga till mig vad jag inte är kapabel till eller vad som inte kan göras. Detta är mitt liv och mina drömmar så jag planerar mitt liv som jag vill och blir det jag älskar passionerat att syssla med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!