fredag 18 juni 2010

Ibland blir det bara inte som man har tänkt sig.

Tänkte att jag skulle gå och titta på Metaltown ändå trots att jag aldrig lyckades spara ihop nog med pengar för att vi skulle kunna gå ordentligt på festivalen. Men nu när Adam älsklingen åkte iväg på golftävlings-helg så skulle jag behöva gå själv.. Hade inte riktigt känslan inne för det men tänkte att det kan vara ett trevligt tidsfördriv och en skön avvikelse från den enformiga vardagen. Men som jag stod i badrummet och piffade till mig lite och det ena efter det andra fuckade till sig så blev jag mer och mer irriterad, eller nej frustrerad över det faktum att jag inte ens kunde stå och sminka mig ordentligt. ..och efter en påfrestande dag med ett antal irritationsmoment, besvikelser och mindre motgångar så är ju inte humöret det bästa till att börja med. Sen att man tänkt gå och göra något roligt men som snabbt övergår till något motsträvigt och energislukande förbättrar ju verkligen ingenting. Så jag gav det tre chanser och det gick bara inte så jag gav upp!

Dessutom skulle jag ju få gå själv och hur kul är det att göra något själv som egentligen kräver mer än en själ? Jag trivs med mig själv men bara hemma och så länge jag får härja fritt och göra det som faller mig in i lugn och ro, med frid i sinnet och på obegränsad tid. Ute i verkligheten blir jag väldigt liten om jag tvingas/måste göra saker själv som i perspektiv helst ska tillbringas med nära vänner eller kära individer. Jag tycker mig se i andras ögon hur de betraktar mig och Ser att jag är ensam, inte för att jag har valt det själv utan för att jag har tvingats till det, vilket är en stor skillnad. Jag tycker inte om den känslan utan jag föredrar att vara på ett ställe där jag känner mig trygg, inte pressad på något vis utan kan slappna av och ägna mig åt det som ligger närmast i intresse för stunden.

Så här sitter jag, fullt upp-sminkad i myskläder och ska titta på en film hemma i den mysiga lägenheten och bara njuta av att vara ensam ;D, för att så råkar det förhålla sig just denna helgen men också för att jag Väljer det för att må bra, oansträngt, andas, få en chans att ta igen mig. Njuta av det simpla, enkla livet och båda min tid tills jag också har vänner i närheten som jag kan ha med mig på heldagar på festivaler och njuta av den atmosfären så som den ska avnjutas, inte snåltitta från någon bro, trängas med okända människor som luktar svett och som jag inte alls kan identifiera mig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!