tisdag 13 juli 2010

Inlägg 100!

..borde det vara något alldeles extra och utstickande eller bara ännu ett inlägg i mängden?

Jag nöjer mig med budskapet av en mening;
"I could really need a wish right now.."

Hur jag ska förhålla mig till Det? det där..
Till att börja med så handlar det ju om att försöka så gott man kan utefter de förutsättningar man har. Naturligtvis är det ju också viktigt hur jag ser på Det. Har jag en negativ inställning kommer Det att bli jobbigt, outhärdligt smärtsamt och kännas oändligt. Men välkomnar jag Det som en god förändring och en möjlighet kommer vi alla att vinna på det i längden, eller hur? Man ska ju alltid sträva efter att göra det bästa av situationen,
hur svårt Det än är.
Trots allt detta kan jag inte låta bli att måla upp mina värsta farhågor..

1 kommentar:

  1. Jag brukar säga "går det så går det" Livet är inte enkelt för någon. Här kommer ett annat ordspråk "måla inte fan på väggen" Jag har levt i 56 år och livet är fortfarande ett mysterium och så härligt underbart. jag har kommit till tiden då jag förlorar mina kära (och inte bara gamla utan mina klasskompisar och vänner som jag haft så fint med)men jag tror att vi är skapta för att orka med allt detta och fortsätta leva livet

    SvaraRadera

Save the Planet!

- Switch off any unnecessary electronics at night AND at day.
- Keep the nature free
from garbage and crap.
- Stop go by car,
go by public transportation.
- Use energysaving lightbulbs.
- Use Biofuels.
- Recycle for the environment.

- Reuse plasticbags more than once, refuse plasticbags when shopping or better yet use a bag of fabric when groceryshopping.
Every little unselfish act can help, if everyone is doing it!